luni, 22 iulie 2013

O zi cu omiduța mâncăcioasă

         Sigur, nu e vorba despre mâncare, e mai mult despre alegerea A.-ei, care a primit o omiduță și, de cum s-a trezit, și-a manifestat interesul  de a afla cât mai multe despre neamul ei. O cunoaște pe sora acesteia, pe omiduța lui Eric Carle și, în speranța că e chiar ea, a cuprins-o mult de tot și  n-a mai lăsat-o din mâini nicio clipă.
          Cum toate au un început, am dat și noi startul poveștii ..........”Omida mâncăcioasă”,  scrisă și ilustrată de Eric Carle.
         Cine nu o știe? Cartea a fost plimbată peste tot, la grădiniță, în parc, la picnic, că doar e importantă....
  Și, din câte știm, omida e cam mâncăcioasă și  cu ea  am învățat despre mâncărurile ei preferate - în special despre fructe (asta la 2-3 ani, acum în engleză), despre zilele săptămânii, le mai și numărăm, căci așa e cartea aceasta: simplă, atractivă  și din care învățăm multe. Iar despre omidă, ce să mai zicem? Trece printr-un adevărat proces de transformare: la început e un ”oușor pe o frunză ce stătea în lumina lunii”,  din care a ieșit o omidă  mâncăcioasă, și-a făcut o căsuță- cocon, în care s-a culcat timp de două săptămâni,  iar în final  a ieșit un minunat fluture.

     Am făcut matematică: am numărat fluturașii, i-am așezat în șir crescător, descrescător, chiar și probleme de adunare am rezolvat.

    Cu ajutorul jetoanelor, am stabilit și ordonat corespunzător procesul de transformare al omiduței în fluture.
Jetoanele le-am găsit aici

   Despre sunetul și litera ”o”, ce să mai zicem, căci o cunoaștem de mult timp, doar am reactualizat cunoștințele, iar ca să fim în pas cu engleza, am vorbit și despre ”c” , deoarece omiduței i se spune” caterpillar”. Ne amuzăm des, de  cum spunea A. acest cuvânt,  când avea doi ani :  ”glubăl” . O  iubea mult, încă de atunci.

Am urmărit și videoclipul cu ”Omida mâncăcioasă” ......

 Cu acest personaj, am pătruns în lumea insectelor, și am urmat incursiunea, alături de ”Luna Betiluna și Dora Minodora într-un gâz- album cu păsărele”, o poveste frumoasă, care mi-a fermecat copilăria, împreună cu celelalte  două cărți din colecție.

  Am pictat omiduța, fluturașul...
 Mai jos, am inserat o animatie, cu etapele de realizare pentru fluturaș, omidă, cocon și oul de pe frunză.

     Lucrările finalizate:





Să aveți o zi frumoasă!

2 comentarii:

  1. Buna! La ce varsta ati facut activitatile cu omida?
    Irina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc pentru vizită, Irina. Activitatea a fost făcută pe când A. avea patru ani, era în vacanță și dorea să se joace altfel.
      O zi bună!

      Ștergere