duminică, 10 noiembrie 2013

Frunze de toamnă

           Toamna s-a desfășurat în toată măreția ei, a schimbat întreaga natură, iar noi recunoaștem că e o pictoriță desăvârșită, care știe să se joace cu tonuri de roșu, galben, oranj, menind să aducă prin paleta ei de culori, optimism, celor care se întristează deja, de venirea iernii.
 
           Joaca cu frunzele e principala atracție a copiilor, iar observarea transformărilor produse în natură, instigă la curiozitate.  Deși sunt mici, pun întrebări mari.   ”De ce cad frunzele?”- e o întrebare pertinentă pentru vârsta lor, dar: ”Cum se produce schimbarea culorii în frunză?”- e peste nivelul lor, dar nu e de neglijat, mereu trebuie să existe un răspuns.


       Lucrez cu copii mici, dar mă pregătesc pentru copii mari, consult atlase și alte cărți cu informații prețioase, iar orice plimbare în natură o transform într-o adevărată  descoperire a  frumuseții acesteia, de care mă folosesc pentru activități, făcând fotografii.



            Dar,  să revin la activitatea cu copiii. Aceștia au cules frunze colorate, le-au adus în grupă, le-au observat și  au fost foarte surprinși de culorile lor.
Am pregătit o activitate de pictură   ”Frunzele toamnei”, realizată prin tehnica ștampilării.
    Cu o zi înainte, am pregătit câte o ”ștampilă” pentru fiecare copil. Pentru ele am avut nevoie în jur de zece cartofi, pe care i-am tăiat în jumătate și cu un cuțitaș ascuțit la vârf am sculptat forma de frunză.
Câteva imagini sugestive:

     Tehnica e simplă și ușoară: se pregătesc culorile potrivite, se pictează cartoful și se aplică ștampila.



              Un covor de frunze colorate cu stropi de ploaie.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu